Επιβεβαιώνονται οι στόχοι για ρεκόρ αφίξεων το 2014

Επιβεβαιώνονται οι στόχοι για ρεκόρ αφίξεων το 2014Οι στόχοι του ΣΕΤΕ για νέα ρεκόρ αφίξεων 18,5 εκατ. επισκεπτών και εσόδων 13 δισ. ευρώ - χωρίς τις αφίξεις κρουαζιέρας - το 2014, δείχνουν να επιβεβαιώνονται και να ενισχύονται περαιτέρω από τα στοιχεία των αεροπορικών αφίξεων εξωτερικού του πρώτου τετραμήνου.
Οι στόχοι του ΣΕΤΕ για νέα ρεκόρ αφίξεων 18,5 εκατ. επισκεπτών και εσόδων 13 δισ. ευρώ - χωρίς τις αφίξεις κρουαζιέρας - το 2014, δείχνουν να επιβεβαιώνονται και να ενισχύονται περαιτέρω από τα στοιχεία των αεροπορικών αφίξεων εξωτερικού του πρώτου τετραμήνου.

«Η τουριστική κίνηση του 2014 προβλέπεται να είναι ακόμη καλύτερη από αυτή του 2013, δεδομένου ότι για το 2014 έχουν υπογραφεί συμβόλαια προ- κρατήσεων σημαντικά αυξημένα σε σύγκριση με το 2013», εκτιμούν οι οικονομικοί αναλυτές της Alpha Bank, σε ανάλυση τους. Στο πρώτο τρίμηνο 2014 η αύξηση των κρατήσεων για ελληνικούς προορισμούς από τη Γερμανία ανήλθε στο 55% έναντι του πρώτου τριμήνου 2013. Ο αριθμός των ξένων επισκεπτών αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2014, εκτιμούν οι αναλυτές και παραθέτουν εκτιμήσεις.
Ειδικότερα σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, ο αριθμός των τουριστών με έκτακτες πτήσεις αυξήθηκε κατά 28,3% σε ετήσια βάση στο πρώτο τρίμηνο 2014, έναντι -10,1% στο πρώτο τρίμηνο 2013. Παράλληλα οι επιχειρηματικές προσδοκίες (ΙΟΒΕ) στον κλάδο «Ξενοδοχεία-Εστιατόρια» και «Τουριστικά Πρακτορεία» παρουσιάζουν στο 2014 εντυπωσιακή άνοδο. Είναι ενδεικτικό ότι ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στον κλάδο «Ξενοδοχεία» ανήλθε τον Απρ.2014 στις 94,1 μονάδες, από 74,9 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2013, έναντι 66,4 μονάδες τον Απρ.2013, ενώ στα «Τουριστικά Πρακτορεία» ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών αυξήθηκε κατακόρυφα τον Απρίλιο του 2014 στις 127,4 μονάδες από 83,6 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2013, έναντι 83,2 μονάδες τον Απρίλιο του 2013.
Σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της έρευνας συνόρων, που διενεργεί η Τράπεζα της Ελλάδος, προκύπτει ότι η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση (σε κάθε είδους τουριστικό κατάλυμα και με κάθε μεταφορικό μέσο) υπερέβη κάθε προσδοκία, αφού αυξήθηκε δυναμικά κατά +18,7% το 2013, έναντι αύξησή της κατά +3,2% το 2012, με αποτέλεσμα ο αριθμός των αλλοδαπών τουριστών να αυξηθεί εντυπωσιακά στο ιστορικά υψηλό των 20,1 εκατ.(έναντι της προηγούμενης προσωρινής εκτίμησης για 18 εκατ. επισκέπτες), από 16,9 εκατ. το 2012, 16,4 εκατ. το 2011 και 15,0 εκατ. το 2010. Μάλιστα η πλειονότητα των αφιχθέντων τουριστών στην Αθήνα παρέμειναν στην πόλη, αυξάνοντας τη μέση πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων Παράλληλα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν σημαντικά κατά +16,4% το 2013, ανερχόμενες στα 12,2 δις ευρώ.
Ανάπτυξη της Κρουαζιέρας
Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες κρουαζιέρας ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ταξιδιώτες το 2013, έναντι 1,4 εκατ.το 2012 σημειώνοντας αύξηση κατά +53,4%. Παράλληλα, οι συνολικές διανυκτερεύσεις εκτός κρουαζιερόπλοιων εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 4,3 εκατ. από 3,3 εκατ. το 2012 (+31,5%).
Στη φετινή τουριστική περίοδο καθοριστικό ρόλο στον κλάδο της κρουαζιέρας, αναμένεται να διαδραματίσουν οι πρωταγωνίστριες Carnival, Royal Caribbean, MSC και Norwegian που ελέγχουν την παγκόσμια αγορά. Η ραγδαία αύξηση, διεθνώς, της ζήτησης για κρουαζιέρες έστρεψε τους κολοσσούς της αγοράς στη ναυπήγηση γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων με στόχο να εκμεταλλευτούν τις οικονομίες κλίμακας που θα προέκυπταν ώστε να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους.
Η κυριαρχία των τεσσάρων μεγαλύτερων ομίλων του κλάδου στην παγκόσμια αγορά είναι συντριπτική. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της περυσινής χρονιάς, οι τέσσερις κολοσσοί ελέγχουν το 83,2% της παγκόσμιας αγοράς, διαθέτοντας συνολικά 169 από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, συνολικής δυναμικότητας 371.125 κλινών. Αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος της αγοράς είναι ο όμιλος Carnival ο οποίος ελέγχει το 45,5% της παγκόσμιας αγοράς. Ελέγχει 10 από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου και ο στόλος της αποτελείται από 102 πλοία.
Τη 2η θέση καταλαμβάνει η Royal Caribbean Cruises η οποία ελέγχει έξι εταιρείες με στόλο 43 πλοίων και μερίδιο αγοράς 23,5%.
Στην 3η θέση κατατάσσεται η ιταλοελβετικών συμφερόντων MSC Cruises με μερίδιο 7,1% της παγκόσμιας αγοράς και στόλο 12 κρουαζιερόπλοιων. Ο όμιλος κατέχει ηγετική θέση στη Μεσόγειο που αποτελεί τη δεύτερη κυριότερη αγορά κρουαζιέρας του πλανήτη.
Την τετράδα συμπληρώνει η Norwegian η οποία διαθέτει επίσης στόλο 12 κρουαζιερόπλοιων και αποσπά μερίδιο αγοράς 7,1%. Η αύξηση 11,5% στις εισπράξεις του κλάδου κρουαζιέρας στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς (Τράπεζα της Ελλάδας, Ταξιδιωτικό Ισοζύγιο Ιαν.-Φεβρ. 2014) δεν θα μπορούσε να αποτελεί κριτήριο για ασφαλείς εκτιμήσεις. Κυρίως λόγω της περιόδου που δεν είναι ενδεικτική για την κρουαζιέρα, αλλά και των εισπράξεων που δεν ξεπερνούν τα 4,1 εκατ. ευρώ. Η εικόνα της αγοράς, πάντως, είναι ρευστή αν και καταγράφονται κάποιες πρώτες ενθαρρυντικές ενδείξεις.
  • Η τουριστική κίνηση του 2014 προβλέπεται να είναι ακόμη καλύτερη από αυτή του 2013
  • Οι επισκέπτες κρουαζιέρας ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ταξιδιώτες το 2013
  • Οι διανυκτερεύσεις εκτός κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 4,3 εκατ.
2nd Maritime Trends Conference
Ενημέρωση στελεχών στο «Trends in Crew Management»
Στην ενημέρωση των στελεχών της ναυτιλίας σχετικά με τα σύγχρονα πρότυπα στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο είχε στόχο το συνέδριο «Trends in Crew Management» που διοργανώθηκε από τον ταξιδιωτικό οργανισμό Marine Tours.
Το θεσμό τίμησαν με την παρουσία τους περισσότερα από 200 στελέχη απο 80 ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και πλήθος διακεκριμένων εκπροσώπων της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας. Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας του συνεδρίου καθώς και οι ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των προσκεκλημένων ομιλητών οδήγησαν σε εξαιρετικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα αλλά και σε γόνιμους προβληματισμούς για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο του πρώτου πάνελ του συνεδρίου, με ομιλητές τους John Pahoulis, CEO at Megachart Inc και Marios Koskinas, Director of Doric Seaside Tankers, αναπτυχθηκαν τα τρέχοντα ζητήματα της μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου καθώς και οι εξελίξεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στον πυρήνα των συνομιλιών βρισκόταν η διαπίστωση της δυσαρμονίας μεταξύ της ζήτησης της μεταφοράς φορτίων και της αυξανόμενης προσφοράς χωρητικότητας των πλοίων, η οποία οδηγεί στο φαινόμενο υπερπροσφοράς των πλοίων με δυσμενείς συνέπειες για τη ναυλαγορά.
Ιδιαιτέρως ενδιαφέρον θέμα του συνεδρίου αποτέλεσε επίσης το φαινόμενο της πειρατείας, το οποίο αναπτύχθηκε από τους Antonios Papaioannou, Rear Admiral H.N (Ret) και Georgios Kiourktsoglou, Part Time Lecturer & Ph.D. Candidate at the University of Greenwich. Κατά τους ομιλητές, πρόκειται για πολυδιάστατο ζήτημα με πολιτικές αλλά και κοινωνικές πτυχές, το οποίο καταδυναστεύει όλο και περισσότερο τη σύγχρονη ναυτιλία, επιβάλλοντας την αύξηση των δαπανών σχετικά με την προστασία προσωπικού και πλοίων καθώς και την αύξηση του κόστους εκπαίδευσης πληρωμάτων πάνω σε μεθόδους πρόληψης, διαχείρισης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τεράστια η συμμετοχή στο δημοψήφισμα ...

"Το αντίο" του Νίκου Ευαγγέλατου στους συνεργάτες του...

Συμβόλαιο θανάτου 300.000 ευρώ